Information om löneutbetalning och pågående löneförhandlingar

Plånbok som faller. Foto.

Primula är nu i gång och det ser ut som att inläsningen av de nya lönerna för Saco-S och oorganiserade finns kvar i systemet. Det innebär att nya löner samt retroaktiv lön ser ut att finnas med för utbetalning i februari.

Förhandlingarna med OFR/S och Seko pågår fortfarande inom universitetet. Det innebär att det i dagsläget är oklart när ny lön och retroaktiv lön kommer att kunna betalas ut till anställda som är medlemmar i dessa arbetstagarorganisationer.

Lönesamtal kommer att genomföras när förhandlingarna avslutats på hela LU

Inga nya löner kan kommuniceras till anställda som är medlemmar i OFR/S och Seko via lönesamtal förrän samtliga löner för hela OFR/S samt Seko-kollektivet vid Lunds universitet är förhandlade, och förhandlingen slutligen är avslutad.

Frågor?

Om du som är medlem i OFR/S eller Seko har frågor om löneförhandlingarna, kan du även kontakta din lokala företrädare för OFR/S respektive Seko.