Intresseanmälan – föreståndare MedCUL

Fakulteten söker en föreståndare till MedCUL, för en treårig mandatperiod med start 2024-01-01. Uppdraget omfattar 20 procent och utses av dekan. Senast den 24 november

Fakulteten söker en Föreståndare till Medicinska fakultetens Centrum för Undervisning och Lärande, MedCUL, för en 3-årig mandatperiod med start 2024-01-01. Vi ber nu att få in intresseanmälningar för att kunna utse en föreståndare för verksamheten. Uppdraget omfattar 20 procent och utses av dekan.

Som föreståndare har du ett övergripande ansvar att på bästa sätt förvalta MedCUL:s verksamhet med högsta kvalitet. Föreståndaren leder verksamheten och är ansvarig för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Föreståndaren är närmast underställd dekanen eller den i fakultetsledningen som dekanen utser.

För att vara behörig för uppdraget ska du vara vetenskapligt kompetent lärare inom fakulteten, ha ämneskompetens inom medicinsk pedagogik/-högskolepedagogik som överstiger 10 veckors utbildning, samt ha annan dokumenterad erfarenhet av att leda och bedriva utvecklingsarbetet och utbildningsverksamhet inom detta område. Viktigt är också att kunna kommunicera skriftligt och muntligt på både engelska och svenska, samt att ha god samarbetsförmåga.

Din intresseanmälan ska innehålla en beskrivning av din pedagogiska grundsyn och en framtidsvision för MedCUL:s verksamhet. I intresseanmälan ska också omfattning av medicinsk pedagogisk/högskolepedagogisk utbildning, tidigare ledningsuppdrag inom utbildning och nuvarande tjänst tydligt framgå.

Frågor och intresseanmälan

Mycket välkommen att skicka din intresseanmälan till david [dot] paulsson [at] med [dot] lu [dot] se (David Paulsson )enligt denna CV-mall (PDF, 22kB, öppnas i nytt fönster)

Deadline: 24 november

För frågor om uppdraget, kontakta nuvarande föreståndare pia [dot] strand [at] med [dot] lu [dot] se (Pia Strand) eller dekan kristina [dot] akesson [at] med [dot] lu [dot] se (Kristina Åkesson).