Lär mer om innovationsstödet vid LU – tre gyllene tillfällen

Närbild av man med tomtebloss. Foto

Är du intresserad av att lära dig mer om innovationsstödet vid Lunds universitet? Då kan du delta i någon av tre öppna coaching-sessioner som arrangeras med innovationsutvecklare i juni.

Ett sätt att säkerställa att dina forskningsresultat nyttiggörs i samhället är att utveckla dem till nya tjänster, produkter eller metoder. Har du en idé eller ett forskningsresultat som du tror kan skapa impact men är osäker på hur du ska utveckla den/det? Kom då till LU Innovations öppna coachningssession där teamet som arbetar med life science kan ge dig feedback på din idé. Du behöver inte boka tid, det är bara att komma förbi när det passar dig.

Innovationsutvecklarna svarar på frågor från medicinska forskare vid Lunds universitet i alla innovationsstadier. De stöttar dig på vägen och lotsar ditt projekt framåt genom idé- och innovationsutveckling, finansiering och ger råd som rör avtal och hur du skyddar din idé.

Dessa tillfällen vänder sig till forskare vid Medicinska fakulteten vid Lunds universitet. Frukost erbjuds enligt först till kvarn-principen.

Teamet på LU Innovation som arbetar med life science

Per Mercke, patentrådgivare

Wayne Russell, innovationsutvecklare

Cecilia Jädert, innovationsutvecklare

Thomas Gunnarsson, Innovation Manager vid Lunds Universitets Diabetescentrum, Portföljansvarig Swelife

När, var & mer info

Här träffar du oss:

12 Juni kl 9-11: Malmö, Lunchrummet på CRC, byggnad 91, våning 11

14 Juni kl 9-11: BMC, korridoren mellan hus A och B, våning 11

21 Juni kl 9-11: Medicon Village, Lunchrummet i byggnad 406

Vill du hellre boka en tid? Boka en session via länken nedan.

Länk till bokningsformulär (innovation.lu.se)

Länk till LU Innovations hemsida

Kontakt:thomas [dot] gunnarsson [at] innovation [dot] lu [dot] se (thomas[dot]gunnarsson[at]innovation[dot]lu[dot]se)