Måndag 17/6: Infomöte om utredningen av djurhusverksamheten

Mus hålls av två händer i lila plasthandskar. Foto.

Utredningens slutrapport presenteras den 17 juni klockan 13-14.
Välkommen att delta på plats i Fernströmsalen, Forum Medicum, Lund, eller via Zoom (anmälningslänk i artikeln).

Inom medicinska fakulteten har det tillsatts en arbetsgrupp med uppdrag att föreslå målbild och handlingsplan för Center for Comparative Medicines, CCM (djurhusen inom medicinska fakulteten) verksamhet inför de kommande tre åren, för få till en verksamhet som täcker forskningens behov men samtidigt är ekonomiskt hållbar. Välkommen till det här mötet där vi presenterar slutrapporten från arbetsgruppen. Det kommer under mötet att finnas utrymme för frågor.

OBS: Mötet hålls på engelska.

Registrering krävs för digital medverkan.

Länk till registrering för att delta via Zoom.