Sök ERC Starting Grants

European Research Council logo

European Research Council Starting Grants är öppna för forskare två till sju år efter sin doktorsexamen och ger upp till 1,5 miljoner Euro i upp till fem år. Intresserad? Anmäl dig till deras workshop senast den 23 maj.

Nästa utlysning är StG 2025, med preliminär deadline 15 oktober 2024.

ERC Starting Grant workshop

Öppen för forskare som planerar att söka ERC Starting Grant (StG) med Lunds universitet som ’Host Institution’. Workshopen kommer att hållas på engelska.

Datum: 27 maj 2024, kl 09:00 - 16:00.
Plats: Auditorium, ‘Inspira’ building, Medicon Village, Lund

Extra session och training camp för ERC Starting Grants

Utöver workshopen den 27 maj kommer Research Services att organisera två andra evenemang i syfte att ge sökande extra stöd under utlysningen 2025. Du är välkommen att anmäla dig för dessa aktiviteter om du planerar att söka ERC Starting Grant under utlysningen 2025.

Datum: 10 juni (börja skriva din ansökan och få feedback på ditt CV/track record) och 13-14 augusti (två dagars ’training camp’).

Anmäl dig här

Anmälan senast den 23 maj 2024 (gäller alla Start Grant stödevenemang)

Anmäl dig här

Vill du veta mer?