Studenterna firade Forum Medicum: "En grund för livslångt samarbete"

Bildspel studentmingel i Forum Medicum

I veckan var det studenternas tur att höja glasen för Forum Medicum under minglet som bjöd på tal, tilltugg och toner av prodekan Martin L Olsson vid klaviaturen.

Firandet inleddes med tal av dekanus Kristina Åkesson, vicedekan Maria Björkqvist samt Emilia Rydén, språkrör för studentkåren.

Emilia Rydén i sommarklänning, språkrör, studentkåren vid Medicinska fakulteten, foto. Fotograf: Ingemar Hultquist
Emilia Rydén Foto: Ingemar Hultquist

Framtidens logopeder, audionomer, läkare, sjuksköterskor, fysioterapeuter, röntgensjuksköterskor, arbetsterapeuter, folkhälsovetare och biomedicinare. Tillsammans kommer ni att förbättra människors tillvaro: vårda, forska och rädda liv. Att äntligen befinna oss under samma tak, i en byggnad utformad för pedagogik, det är en grund för livslångt samarbete, sa Emilia Rydén i sitt tal.

Maria Björkqvist, vicedekan med ansvar för fakultetens utbildningar, underströk även möjigheterna till nya möten:

Ta tillfället i akt, hälsa på era medstudenter och var lite nyfikna på andra utbildningar, inte bara era egna! Det finns en stor vits med det här huset. Nu finns möjligheten att mötas.

Eftermiddagen förgylldes även av vackert pianospel med prodekan Martin L Olsson vid tangenterna.