Summering: Nytt Intramed gav vässad intern kommunikation och minskat e-post-flöde

Medicinska fakulteten, exteriör. Foto.
Foto: Agata Garpenlind

Webb-statistiken visar idag på ett ökat användande av intern-webben i medarbetarnas dagliga arbete. Nya Intramed har gjort skillnad för medarbetarna på Medicinska fakulteten, skriver Medarbetarwebben.

Saxat ur artikeln:

Det framkom att medarbetarna inte var nöjda med att IT-miljön upplevdes som splittrad och att e-post var den främsta kanalen för internkommunikation. Flera av de intervjuade använde inte den interna webbplatsen Intramed i någon större grad i sitt arbete.
– Vi fick höra att det var svårt att hitta på webbplatsen och att mycket av informationen var gammal, berättar Björn Martinsson som var projektledare för den nya webbplatsen.

Det har också visat sig att lanseringen av vår nya internwebb har blivit förlösande och ett nav för den löpande internkommunikationen. Där har vi skapat ett väldigt aktivt nyhetsflöde, i början för att hålla intresset uppe för webben, men i långa loppet ser vi det som en viktig kanal för att bygga intern kultur, säger Johanna Erlandson, kommunikationschef på Medicinska fakulteten.