Ta chansen att föreläsa på NMT-dagarna!

Emelie Rietz Liljedahl, forskare inom arbets- och miljömedicin föreläste för gymnasielever vid NMT 2023 på temat samband mellan cancer och tatueringar.

Sista anmälningsdag förlängd till 6 november.

Nu kan du anmäla dig som föreläsare till vårens NMT-dagar (Naturvetenskap-, Medicin- och Teknikdagar) som äger rum den 11–15 mars 2024. Ta chansen att inspirera gymnasieelever från hela Sverige med en populärvetenskaplig föreläsning.

Om NMT-dagarna

Under NMT-dagarna öppnas norra universitetsområdet med populärvetenskapliga föreläsningar för gymnasieelever som studerar naturvetenskap, teknik och vård och omsorg, men även samhällsvetare besöker oss. Dagarna är mycket populära och brukar samla omkring 6000 elever från drygt 80 skolor.

Du kan läsa mer om tidigare års föreläsningar och program på NMT-dagarnas webbplats (extern webbplats).

Har du frågor så är du varmt välkommen att kontakta Anna Hellgren, anna [dot] hellgren [at] med [dot] lu [dot] se

Anmäl dig!

• Skicka in din anmälan senast den 6 november via formulär (länk till Google forms)
  • Glöm inte att kort beskriva föreläsningen. Om du vill ha hjälp med att skriva en kort målgruppsanpassad text utifrån en längre beskrivning hör av dig till Anna Hellgren, anna [dot] hellgren [at] med [dot] lu [dot] se (anna[dot]hellgren[at]med[dot]lu[dot]se)