Tillfälliga riktlinjer för användning av lokaler överst i Forum Medicum

Utsikt från hus över himmel och moln. Foto.
På topp. Foto: Agata Garpenlind

För att kunna hantera inkomna bokningsönskemål på ett enhetligt sätt har riktlinjer för användning av lokalerna på plan 16 fastställts.

På plan 16 i BMC hus E finns tillgång till nybyggda representationslokaler i form av ett seminarierum med tillhörande lounge och terrass. Intentionen med bygget av lokalerna var att skapa ytterligare ytor för representation inom BMC- komplexet.

Bokningsönskemål avseende de nya lokalerna har redan börjat flöda in för höstterminen 2023. Flera av bokningsönskemålen uppfyllde inte kraven på att lokalerna ska användas för representativa syften, och i flera fall avsåg bokningarna fler personer än lokalerna är dimensionerade för.

Tillfälliga riktlinjer

• Seminarierummet på BMC E16 rymmer maximalt 50 personer i biosittning eller 40 personer i skolsittning eftersom utrymningskrav och ventilation begränsar antalet personer som kan vistas i lokalen.

• Lokalerna på BMC E16 ska primärt användas för intern och extern representation såsom exempelvis för ledning, nämnder och kommittéer.

• Disputationer ska hänvisas till salarna Belfrage, Segerfalk och Fernström. Disputationer med färre än 40 deltagande personer kan även bokas in i mötescentrum, BMC E11.

• Undervisning och liknande avseende forskarutbildningen ska hänvisas till Belfrage- och Segerfalksalen, till mötescentrum eller till grundutbildningens lokaler.

• BMC E16 får användas för forskningsseminarier med inbjudna externa gäster så länge inte tillåtet antal personer i lokalerna överstigs.

• Bokningsönskemål som inte godkänns ska erbjudas alternativa lokaler som i möjligaste mån ska motsvara bokarens behov.

• Grundmöbleringen i seminarierummet på BMC E16 ska vara skolsittning. Beställning av ommöblering eller byte av möbler ska göras via Med-service.

• Bara ett arrangemang åt gången ska förekomma på BMC E16 för att inte riskera att arrangemangen stör varandra.

• I enlighet med debitering för användning av Belfragesalen ska varje bokningstillfälle debiteras 1000 SEK.

• Servering av alkohol på BMC E16 ska beställas via cateringföretag som har eget serveringstillstånd. Medhavd alkohol får inte förekomma.

• En period om en timme ska reserveras mellan varje bokning för att möjliggöra tömning, städning och ommöblering av lokalerna.