Var är alla kvinnor i Big Science?

Poster till seminariet Where are all the women. Illustration

Var är alla kvinnor? Varför är situationen som den är? Vad kan bidra till förändring? Vad har akademin, forskningsanläggningarna och industrin att säga i frågan? Vad kan vi som individer göra?

I en lunchdebatt arrangerad av Big Science Sweden kommer Anne-Charlotte Joubert (ESS), Tomas Brage (Lunds universitet), Barbro Åsman (Stockholms universitet/CERN) och Giuliana Manzin (ILL) att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter av den ojämna könsfördelningen och bidra med olika perspektiv till diskussionen.

Om eventet

Datum och tid :Onsdag 31 januari 202412:15 - 13:00
Plats: Swedish Big Science Forum på Stadshallen, Botulfshörnan Stortorget 9, 222 23 Lund

Registrering