Nu kan du söka höstens högskolepedagogiska kurser!

Nu är kurserna för hösten 2023 öppna för ansökan. Plats ges i turordning efter inkommen ansökan. Kurserna under våren 2023 kan sökas löpande så länge det finns platser och reservplatser kvar.

Kurserna annonseras ut två gånger om året. Alla som deltar i utbildning av fakultetens studenter är välkomna att söka kurserna.

Prioriteringen av de sökande sker med hjälp av de sökandes motiveringar och vid behov i samråd med utbildningsansvariga, lärarförslagsnämnden och docenturkommittén. Bland dem som söker kurser för att bli behöriga för docentur sker prioriteringen huvudsakligen efter disputationsdatum.