Lundasymposium unikt forum för samarbete mellan akademi och industri

Palaestra och fontän. Foto.
Lund Spring Symposium hålls i Palaestra vid Universitetsplatsen. Foto: Nina Ransmyr.

Säkra din plats på årets Lund Spring Symposium, ett tvärvetenskapligt och högprofilerat forum för samarbete mellan akademi och industri där cutting edge-forskning presenteras av forskare (och nobelpristagare) i frontlinjen.

Särskilt önskar vi att studenter och postdocs passar på och anmäler sig. Det är ju de som är vår framtid för framtagande av nya medicinska behandlingar.

– Vi har en lägre avgift för studenter och uppmuntrar till att skicka in posters, säger Lars Grundemar, adjungerad professor i klinisk farmakologi och symposiets ordförande.
Gemensamt för alla presentatörer, både internationella och lokala, är att deras forskning ligger till grund för ett antal nya terapeutiska tillämpningar.
Lund Spring Symposium hålls den 24-26 maj. Symposiets ambition är att lyfta farmakologi som en tvärvetenskaplig disciplin och att vara ett högprofilerat och unikt forum där samarbeten mellan akademi och industri underlättas.

–  Sammankomsten är ett exklusivt tillfälle för forskare och entreprenörer att vidga sina vyer inom nya och banbrytande behandlingsmetoder, från grundforskning till kliniska tillämpningar, och dessutom att få vara en del av detta interaktiva forum.
Anmälan är öppen.