Tredje uppgiften: Adam Linder om sepsis

Hörlurar. Foto.

Vad vet du om sepsis, det vi förr kallade blodförgiftning men som är så mycket mer? Adam Linder, docent och lektor vid avdelningen för infektionsmedicin och överläkare på infektionskliniken på Skånes universitetssjukhus i Lund, bidrar till ökad kunskap i frågan genom att medverka i Sveriges Radios program Kropp & själ. Lyssna här.

Detta är tredje uppgiften

Tredje uppgiften är högskolors och universitets uppgift att dela med sig av kunskap, vid sidan av de första två huvuduppgifterna, utbildning och forskning. Efter lagändringen 2009 kallas tredje uppgiften ibland samverkansuppgiften.

Källa: Wikipedia