Ny dekan, prodekan och fakultetsstyrelse för 2024–2026

Porträtt Maria Björkqvist och Jonas Larsson. Foto.
Ny dekan, professor Maria Björkqvist, och ny prodekan, professor Jonas Larsson. Foto: Agata Garpenlind.

Efter valet på fakulteten som vanns av de kandidater som valberedningen föreslagit, har Lunds universitets rektor beslutat om att utse dekan och prodekan samt allmänrepresentanter för styrelsen. Därmed har Medicinska fakulteten officiellt en ny dekan, prodekan och fakultetsstyrelse.

Dekan, prodekan och styrelse tillträder den 1 januari 2024 då också vicedekaner med ansvar inom särskilda områden ska utses.

Presentation av ny dekan, prodekan och ledamöter i styrelsen.