Koppla ORCID-id till LUCRIS-profil – påverkar universitetets ranking

Kopplingen mellan ORCID och LUCRIS gör att varje gång en ny publikation läggs till på din LUCRIS-profil uppdateras din ORCID-profil automatiskt.

Som forskare kan du med fördel koppla ihop ditt ORCID-id och din LUCRIS-profil. På det sättet kan du säkerställa att besökare av Forskningsportalen kan verifiera din identitet. Att använda din ORCID i alla delar av publiceringsprocessen påverkar universitets placering på internationella rankinglistor positivt. En koppling mellan ORCID och LUCRIS gör också att varje gång en ny publikation läggs till på din LUCRIS-profil uppdateras din ORCID-profil automatiskt.

Kopplingen är frivillig men rekommenderad.

För mer information samt en beskrivning av hur man gör kopplingen se denna sida.