Rektorsbeslut: Policy för akademiskt ledarskap vid Lunds universitet

Scrabble board. Photo.

Syftet: att tydliggöra vad som kännetecknar ett framgångsrikt och välutvecklat akademiskt ledarskap på universitetet. Policyn ska användas som ett stöd för att utveckla, inspirera och rekrytera ledare.

Policyn är ett komplement till universitetets riktlinjer för chefsuppdrag som funnits sedan 2019 men som till viss del uppdaterats i samband med framtagandet av policyn.

Policyn för akademiskt ledarskap och de uppdaterade riktlinjerna för chefsuppdrag kommer inom kort att finnas att ta del av i Regelverket på Medarbetarwebben respektive Staff pages: Regler – personal | Medarbetarwebben (lu.se)

Ta gärna del av policyn samt frågor och svar om policyn för akademiskt ledarskap vid Lunds universitet: Frågor och svar om Lunds universitets policy för akademiskt ledarskap | HR-webben

Läs nyhetsartikeln på Medarbetarwebben.