Forskarseminarium: Kommunikation – varför då?

Annons för webbinarium om kommunikation. Illustration.

Vad har kommunikation för värde för organisationer? Vilken roll har chefer, medarbetare och kommunikation i att skapa förtroende? Ta del av den senaste forskningen i ett webbinarium den 10 juni.

Kommunikation tas ofta för given och det saknas ibland förståelse för vad som är värdeskapande kommunikation. Med begreppet kommunikativa organisationer sätts kommunikation i centrum och alla i organisationen har och tar ett kommunikativt ansvar. Några frågor som tas upp på webbinariet:

• Vad är en kommunikativ organisation? Vad har kommunikationen för värde för organisationer?
  • Vilken roll har chefer, medarbetare och kommunikation i att skapa förtroende?
  • Vad betyder digitaliseringen för förtroendeskapande kommunikation?

Docent Charlotte Simonsson och professor Mats Heide, båda vid Institutionen för strategisk kommunikation vid Lunds universitet, diskuterar ovanstående teman och vad som krävs för att öka medarbetarnas kommunikativa engagemang.

Anmäl dig till webbinariet här