Hon gör PBL kul igen!

Cecilia Andersson, lektor på EMV är stolt över sin Cor-märkning. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel Medicinska utbildningsrådet (MUR) tilldelar personer vars insatser för läkarstudenternas studiesituation särskilt utmärker sig.

Så här motiverar Medicinska utbildningsrådet (MUR) att Cecilia blev Cor-märkt:

"Så engagerad i studenterna lärande, bidrar till nyfikenhet och ett härligt arbetsklimat. Professionell under PBL-mötena med förståelse för individers olika förutsättningar och egna behov. Hon gör PBL kul igen!"

Grattis Cecilia!

Vad är PBL?

Det är en metod där lärandet baseras på verklighetsbaserade situationer som diskuteras och reflekteras över i grupp. Lärarens roll är att stödja och utmana studenterna att bygga kunskap och förstå sammanhang.